The journey continues..!

30 oktober 2014 - Sydney, Australië

Na een hele hoop beloftes is ie hier dan weer, onze reisblog!

Hij heeft even op zich laten wachten, maar ja hoor, the journey continues.

Na onze laatste blog hebben we voornamelijk keihard gewerkt in Brisbane, een stad aan de oostkust van Australie.
We hadden erg veel zin om na 7 maanden reizen weer onze handen uit de mouwen te steken en weer lekker lang op 1 plek te blijven. Het was natuurlijk eventjes afwachten hoe het allemaal zou bevallen, zouden we werk vinden, zouden we in een goed hostel terecht komen, zouden we genoeg verdienen? Nu we er na afloop op terug kijken kunnen we daar volmondig ja op zeggen! Onze tijd in Brisbane was in een woord; fantastisch.
We hebben allebei voor het hostel The Woodduck Brisbane gewerkt als receptioniste en allebei in een restaurant gewerkt. Anna die werkte voor een vrij chique Steakhouse (Black Hide) en Marleen voor een bar/restaurant (Craft) waar het er allemaal behoorlijk casual aantoe ging. Door twee baantjes te hebben was het dan ook behoorlijk aanpoten en hebben we regelmatig 7 dagen per week gewerkt. Best wel pittig, maar erg goed voor de bankrekening. En zolang het werk leuk blijft, waarom niet? Het nadeel hieraan was wel dat elkaar bijzonder weinig zagen. We deelden 1 kamer met z’n tweeën, en dat was dan ook de plek waar we elkaar het meest zagen; in bed. Of in de kroeg natuurlijk ;).

De momenten die we dan wel samen vrij waren hebben we dan ook optimaal benut! Een tripje naar de Australia ‘Steve Irwin’ Zoo, samen lunchen, Whale Watching, naar de Lagoon (een soort stadsstrand) of samen een lekker glas wijn drinken. We functioneerden verder in het hostel echt als een getrouwd stel, zorgden voor elkaars eten als de ander moest werken, deden elkaars boodschappen & was, brachten elkaar kopjes thee bij de receptie en smst-en elkaar hoe laat we thuis zouden zijn!

Het hostel waar we in woonden (en dus ook werkten) bleek een schot in de roos. Het had misschien een beetje crappy faciliteiten, maar de ‘longtermers’ oftewel de mensen die daar allemaal een aantal maanden woonden, waren stuk voor stuk fantastisch. Het voelde echt als een grote familie. Met die groep mensen doe je dan dus ook vrijwel alles. We hadden een groepje mensen met wie we altijd voor elkaar kookten, mensen met wie je lekker films kon kijken op de bank en natuurlijk een hele hoop mensen die altijd wel in waren voor een biertje of een glaasje Goon (een of ander vies aftreksel van wijn, wat heel goedkoop is maar ook best wel vies!), een spelletje Beerpong (soort pingpong, maar dan gooi je een pingpongballetje in de glazen bier van de tegenstander) of een spelletje Flipcup (google maar… ;)). Hierna werd uiteraard het uitgaansleven van Brisbane wat verder onderzocht, en we hebben ondervonden dat je hier bijzonder goed kunt stappen! Het is helaas wel wat prijzig, maar dat mocht zo nu en dan de pret niet drukken!

Na deze geweldige tijd was het na zo’n 4 maanden ook weer tijd om afscheid te nemen. En dat was stiekem best wel moeilijk. We hebben hier zulke goeie vrienden gemaakt, mensen waar we liever nog even geen gedag tegen wilden zeggen!
Anna vertrok naar Bali met haar nichtje Joanne en Marleen is 2 weken naar Nederland geweest. Daarna zijn we weer heerlijk herenigd in Bangkok om van twee weken ‘vakantie’ te genieten in Thailand. Hier hebben we eerst Bangkok onveilig gemaakt met ons Bredaas vriendinnetje, die nu in Cambodja woont, Renee en zijn we daarna met een Engels vriendinnetje uit Brisbane naar Koh Tao geweest. Billen op het strand, fruitsappie en genieten maar.
Daarna is Anna naar Nederland vertrokken voor 2 weken en chillt Marleen hem nog even verder in Thailand.

Nu zijn we weer samen in Sydney en gaan we op zoek gegaan naar farmwork. Om te zorgen dat we een 2e jaar in Australie mogen werken, moeten we 88 dagen agrarisch werk doen. En hoera, een uurtje in de bieb deed z'n werk en aanstaande zondag vliegen we naar Townsville om te gaan beginnen! Zo'n 6 uur inlands van Townsville ligt het bruisende Richmond dat met z'n 400 inwoners ons thuis gaat worden voor de komende 3 maanden. We gaan werken in de Mud Hut, een soort van hotel/bar/vanalles en we gaan ook eigenlijk van alles doen. Barwerk, schoonmaken, keuken... Ja hoor wij doen het! Het feit dat het daar nu al 40 graden is mag de pret niet drukken en het gaat absoluut een bijzondere Kerst en Oud&Nieuw worden.

We snappen dat jullie natuurlijk allemaal bijzonder geinteresseerd zijn in hoe ons leven eruit gaat zien in Richmond (geloof ons, dat zijn we zelf ook) dus daarom beloven we plechtig dat we nog een blog zullen schrijven als we daar zijn. MET foto's.

We houden jullie op de hoogte!

Liefs,
Anna & Marleen

1. Truus en frans:
    30 oktober 2014
    Wat heerlijk allemaal,fijn dat je even thuis bent geweest Marleen.En nu weer genieten in Australie of waar dan ook ter wereld,alleen de temperatuur al om jaloers op te worden.Geniet en tot de volgende blog.
    Lieve groeten Frans en Truus
  2. Adrie:
    30 oktober 2014
    He hallo daar aan de andere kant van de wereld . Wat super toch allemaal . Zo zien wij Anne op een ,, feesie",en zo zit ze weer aan het andere eind van de wereld. Het was fijn om even bij te praten . Meiden ,geniet er weer van !
    Lieve groet Toon en Adrie
  3. Romée:
    Lieve meiden!
    Malle, het lijkt als de dag van gisteren dat ik je even zag in Nederland, en nu al weer zoveel gedaan! Blijf genieten en de tijd van je leven hebben, zou ik zeggen. Liefs en veel succes in Richmond! X
  4. Renee:
    30 oktober 2014
    Hoi lieve meiden, maand geleden waren we gezellig nog in Bangkok, wat vliegt de tijd! En nu al zo veel gedaan en geregeld! Heel veel success met alles daar en ik kijk uit naar het volgende verhaal! Dikke kus uit Cambodja
  5. Ellen:
    Hi ladies,
    Leuk om te lezen en gezellig dat jullie weer samen zijn. Wellicht tot over een paar maanden in Australie? Werk ze!!
    xxx
  6. Ria mevissen:
    31 oktober 2014
    Hallo lieve meissies,
    Wat heerlijk dat jullie weer laten weten hoe het gaat. Hebben jullie inmiddels werk gekregen.?? Ik hè Marleen niet meer kunnen zien, vond ik heel eeg jammer, maar dat komt nog wel. Marleen ik had jou ook nog een mail gestuurd, hè. Je die ontvangen?? Heb het goed samen en ik hoop op nog veel fijne ontmoetingen en ervaringen kus kus. Ria.