Safe and sound in Bangkok

13 oktober 2013 - Bangkok, Thailand

Ja hoor, het is gewoon begonnen. Vrijdagmiddag zijn we, na de nodige kussen en knuffels van familie, in het vliegtuig gestapt. Bijna 12 uur, 4 films, geen slaap (jengelende kids, hoera…), sjaggo stewardessen en het eerste bord nasi later zijn we in Bangkok geland. Moe maar vol spanning en kriebels in onze buik hebben we uitgezocht hoe we het beste bij het hostel konden komen. We hebben onze ogen uitgekeken (en doen dat nog steeds!) tijdens onze skytrain- en taxirit. We zijn echt in een volledig ander continent. Nederland vol? Moet je hier eens komen kijken.

Nog vol adrenaline zijn we meteen het Bangkokse leven ingedoken, een lekker bord Pad Thai besteld, een goeie fruitshake en we konden er weer even tegen.

Via onze nieuwe vriend Charlie hebben we een Tuk Tuk gefixt, die ons voor 1 euro de stad wel eventjes wilde laten zien. Wij wilden eigenlijk alleen maar naar de Weekend Market, maar een paar extra stops, prima. Charlie bleek gewoon een goeie hosselaar te zijn, en onze nieuwe chauffeur zou ons de stad wel laten zien. Een enorme Buddha was het startpunt, niet ontzettend onder de indruk van deze gouden toeristen trekpleister sjeesden we snel door naar de volgende stop. Een shop waar we even super geïnteresseerd moesten doen of we tickets wilden boeken en vervolgens weer weggaan (de letterlijke woorden van onze driver), de stop hierna had helaas dezelfde verrassing in petto, alleen dan met lelijke sieraden. Dus nu dan echt op naar de Weekend Market! Onze Tuk Tuk chauf dacht hier echter anders over… Hij had nog geen bezinebonnetje gescoord en als hij dit niet had kon hij niet zo ver rijden. Wij bleven echter volhouden dat dit niet de afspraak was, van goedlachse Thai ging hij naar strakke, als-een-dolle-rijdende-gek Thai. Door het hoge aantal km per uur waren we wel behoorlijk snel bij de weekend market! Het oorspronkelijke plan was dat hij hier op ons zou wachten, maar dat zag hij niet meer zitten. En dus scheurde hij weg, zonder zijn geld te innen…..

Op de market kwamen we echt ogen te kort, wel al de eerste sprinkhanen (om op te eten) gespot. Hier gaan we ons vast en zeker nog een keertje aan wagen! De jetlag begon inmiddels wel op te spelen, dus hoppa terug in een tuk tuk naar het hostel gesjeesd en lekker een dutje doen, van een uur of 6. ’s Avonds nog lekker wat gegeten en wederom naar bed!

Vandaag een lekker chill dagje gehad, door de stad geslenterd, gegeten, aan het zwembad gelegen, gegeten en nu even het thuisfront op de hoogte brengen. Hierna doen we nog even wat wij het beste kunnen, eten!

Morgen vertrekken we richting Siem Reap waar we ons vriendinnetje Renee gaan opzoeken. Hier zijn we inmiddels tot de volgende conclusies gekomen; Bangkok is vol, het is hier nu HEET en dan gaan we zelfs richting winter, de Thai zijn soms een beetje gek maar echt ontzettend behulpzaam, ritjes in Tuk Tuks zijn dollemansritten, eten is hier ontzettend cheap (dus daar maken we veelvuldig gebruik van), en het is zo’n fijn gevoel om helemaal niks te moeten. Alles kan en alles mag, dus dat gaat ongetwijfeld helemaal goed komen de komende maanden!

1. Felice:
    Lieve meiden,
    Klinkt alsof jullie een vliegende start hebben gemaakt! Heel leuk om op deze natte zondag meteen iets van jullie te horen :)
    Have fun, xxx
  2. Michelle:
    Wat leuk lieverds!!
    Geniet ervan en een dikke kus aan Renee!!

Liefs Michelle
  3. Jan en Annelies:
    13 oktober 2013
    Dames, heerlijk zoals jullie avontuur is begonnen. Leuke foto's. Vooral zo doorgaan en blijf genieten!
    Jan en Annelies
  4. Charlotte:
    13 oktober 2013
    Oh, wat maakte deze blog deze doorweekte zondag goed! Klinkt als een mooi begin van de reis - en wat een toffe foto's! Keep 'em coming!

Liefs,
    Lot/Charles
  5. Jannie:
    he meiden
    dit begint allemaal erg goed houden zo. veel reis plezier.

Jannie Maat
  6. Frans:
    13 oktober 2013
    Wat een geweldige start. Ons meegenieten is begonnen. Leuk om te lezen! We verheugen ons alweer op het volgende reisverhaal. Blijf genieten!
  7. Romée:
    13 oktober 2013
    Lieve Anna en Marleen, wat een heerlijk begin van jullie reis! Ik ga jullie zeker volgen en wens jullie natuurlijk wederom een goede reis! Liefs, Romée
  8. Alexandra:
    13 oktober 2013
    Ik zie jullie al helemaal rond crossen in de tuk tuk door het chaotische Bangkok! Klinkt als een goed begin. Heeel veel plezier bij Renee en geef haar een dikke kus van ons! Liefs Alex
  9. Ria mevissen:
    13 oktober 2013
    Hoi marleen e Anna, wat een heerlijk verhaal, ik krijg er rode oortjes van. Ik hoop dat je alle tijd zo kunt genieten. Lieve alletwee, wat was het leuk jullie zo genietend te kunnen zien
  10. Carolien:
    13 oktober 2013
    Wat heerlijk lieverds! Geniet ervan en goed op elkaar letten. Heel veel knuffels aan Renee! Liefs
  11. Huub:
    13 oktober 2013
    Lekker de vaart er in, mooi! Vaaaaakaaantie! Op het continent waar jullie nu echt niet meer zijn heb ik vandaag trouwens voor het eerst appelmoes gemaakt. Ja toch.
  12. Olaf:
    14 oktober 2013
    Wat een gaaf verslag. Ik zie uit naar het volgende deel. Het is net een spannede serie waar ik in zit. Wat gaat er nog meer gebeuren?????
    Succes daar en veel plezier daar meiden!!!!!! Groeten uit regenachtig, niet zo vol Rotterdam.
  13. Peter, Meta, Anke&Arien, Laura&Arjan:
    14 oktober 2013
    Hoi Anna en Marleen, wat een tempo, wat een nieuws en wat een leuke foto's. Dat belooft wat voor de rest van jullie reis. Heel veel plezier en fijn dat jullie ons thuisblijvers zo mee laten genieten. Zelf ook genieten, hoor!!!
  14. Wieneke:
    14 oktober 2013
    Hallo Anna en Marleen, wat heerlijk jullie verhalen te lezen en wat schrijven jullie leuk. Alsof we erbij zijn. Lekker super druk daar in Bangkok hè. Blijf er heerlijk van genieten. Nog heel veel plezier, dan hebben wij dat ook met jullie blog. Hartelijke groet
  15. Teunis en annet:
    15 oktober 2013
    Lieve reismeisjes... wat een wervelend begin , en wat gaat er allemaal nog komen? geniet en heel veel plezier. Liefs
  16. Magda:
    15 oktober 2013
    Wat gaaf om zo met jullie 'mee te kunnen reizen'!
    Heel veel plezier!!!
  17. Jan Boele:
    15 oktober 2013
    Heerlijk je te laten onderdompelen in een totaal andere cultuur en een heel ander klimaat. Jullie zijn op tijd vertrokken! Geniet ervan en geef je ogen de kost!
  18. Karlien:
    16 oktober 2013
    Klinkt goed dames, exciting dat het eindelijk is begonnen! See you soon! X
  19. Suus:
    17 oktober 2013
    Haa Leukerds,

Heerlijk om te lezen! :) Heeeuull veeeuull plezier!!
    Geniet van de buckets..
    En ik kijk uit naar de volgende updates!

Dikke kus vanuit het zuidelijke pareltje Breda! x
  20. Meta:
    20 oktober 2013
    Leuk om te horen dat het geweldig is daar. Mooie foto's. Geniet ervan...