Op avontuur in Siem Reap

20 oktober 2013 - Phnom Penh, Cambodja

Wat hebben we een week achter de rug! Het is gek te beseffen dat we pas een dikke week onderweg zijn. Er is alweer zoveel gebeurd!

12 uur na vertrek uit Bangkok, zo’n 5 uur later dan gepland, wat oplichtpraktijken aan de grens, hele boze buschauffeurs, en wat overstroomde wegen later zagen we een blond, lachend meisje voor het Shinta Mani Hotel staan: Renee!! Wat waren we blij om die te zien. Stinkend en wel na onze lange rit hebben we met z’n 3en heerlijk gegeten bij het restaurant van het sjieke hotel. Bijkletsen, bijkletsen en nog eens bijkletsen. We hebben niet anders gedaan de afgelopen week!

Renee heeft ontzettend goed voor ons gezorgd, tours gefixt, de weg gewezen en is een hele fijne gastvrouw geweest. Aan deze luxe gaan we ongetwijfeld nog vaak terug denken als we straks in de shared dorms gaan slapen…

Natuurlijk hebben we de Ankor Wat tempels bekeken, het voormalige wereldwonder waarvoor erg veel mensen afreizen naar Siem Reap. Wij snappen wel waarom. Het is een ontzettend groot complex met ontzettend veel verschillende soorten tempels, erg indrukwekkend. We zijn heel decadent rondgereden in een tuktuk met een gids, waardoor we ook super veel te weten zijn gekomen over de tempels. Samen met Renee hebben we ook naar een zonsopgang bij Ankor Wat gekeken, waarvoor we om 4.15 op zijn gestaan. Je moet er wat voor over hebben..?

De indruk van de Cambodiaanse mensen is een hele goede. De mensen zijn erg arm, maar wat zijn ze behulpzaam, vriendelijk en goedlachs! Er zijn wel erg veel kinderen die spulletjes op straat verkopen, (Miss, 1 dollaaa, 1 dollaaa for you!) en aan tuk tuks hebben ze hier ook zeker geen tekort (lady, you want tuk tuk?). Het hoort bij de stad, maar is soms ook ietwat vervelend. Maar je beseft je wel dat het hun bron van inkomsten is en dat het voor hen niet vanzelfsprekend is dat er ’s avonds weer eten op tafel staat.

We hebben ons dan ook echte backpack-prinsesjes gewaand terwijl we aan het zwembad lagen van het appartement van de ouders van Renee. We voelen ons echt bevoorrecht, zeker wij nu ook nog eens de mooie kans hebben om al deze landen en verschillende culturen te mogen ontdekken.

Renee is ook 3 dagen vrij geweest terwijl we hier waren en tijdens die dagen hebben we alles eruit gehaald wat erin zat! We zijn naar de Bantea Srey tempel geweest, een uur rijden met de tuk tuk, ondertussen hebben we ontzettend de slappe lach gehad, veel wildlife gespot (koeien en waterbuffels) en lekker gekletst met onze supergids Jack.

Ook hebben we een fietstocht gedaan, echt één van de hoogtepunten. Het was een fietstocht door de country side, waar we 30 kilometer door het prachtige landschap van Cambodja zouden fietsen. Nu lukte dit fietsen echter niet overal... Het is hier het einde van het regenseizoen en toevallig had het de nacht ervoor (en afgelopen weken) flink gestormd. Dit resulteerde in dat we ongeveer 1km tot ons middel in het water hebben gelopen met onze fiets aan de hand. Tussen de rijstvelden door, in water dat nou niet bepaald helder was en waarin verschillende ondefinieerbare voorwerpen dreven… waaronder een dode rat. Hilariteit en chaos alom maar gelukkig werden we door een bootje gered. Samen met het Engelse gezin waarmee we de fietstocht deden hebben we ons echte avonturiers gevoeld. Het was echt geweldig! Als we van te voren hadden geweten hoe de wegen waren, bumpy and floated as hell, hadden we misschien even getwijfeld. Maar wat zijn we blij dat we toch gegaan zijn. Hier hebben we ’s avonds dan ook goed op geproost (wel meer dan eens eigenlijk) in de Ankor What? Bar. Ook feesten kunnen ze goed hier in Siem Reap, dat bevalt ons wel..

Gisteravond hebben we nog een afsluitend drankje in de bar Charlie’s gedaan, daarnaast zat een bar waar een aantal ladyboys een showtje weggaven. Opgedoft in de mooiste (haha) jurken, de hoogste hakken en pruiken, maar wel met borsthaar werd er geplaybackt op Beyonce, Whitney Houston en Britney Spears.

Er verschijnt een ontzettend brede lach op ons gezicht als we weer terugdenken aan de avonturen van Siem Reap!

We zijn nu net aangekomen in Phnom Penh, waar we de Killing Fields gaan bezoeken en ons wat meer gaan verdiepen in het verleden van Cambodja en de Khmer Rouge. Best heftig, dus we zijn erg benieuwd!

1. Iris:
    20 oktober 2013
    Meiden, wat hebben jullie al veel meegemaakt! Lekker blijven genieten! X
  2. Monica:
    Lieve meiden
    Wát een verhaal, ga zo door, er komt nog veel meer...! Petje af voor jullie.
    liefs Monica
  3. Marleen:
    20 oktober 2013
    Wat een super leuk en mooi verhaal over het prachtige stadje Siem Reap! Geniet nog maar verder van deze trip.
  4. Jan en Annelies:
    20 oktober 2013
    Mooi verhaal, blijf genieten van jullie avontuur!
  5. Lisa:
    Erg gaaf meiden!
  6. Hanny:
    21 oktober 2013
    We hebben weer genoten van jullie verhaal! We reizen echt 'n beetje mee!
    Dikke kus van Hanny & Frans
  7. Ellen:
    Klinkt goed meiden! Op naar t volgende avontuur! X Ellen
  8. Wieneke:
    21 oktober 2013
    Wat een verhalen, en dit is nog maar het begin. Heel veel plezier en geniet er lekker van.
  9. Christa:
    22 oktober 2013
    Prachtige verhalen en geweldige foto's! Geniet er volop van wat op jullie pad komt.

Tot het volgende reisverslag.
  10. Krizzle aka Koko:
    22 oktober 2013
    Wat een heerlijk avontuur om mee te beginnen! Zie nu al uit naar de volgende post!
  11. Arjan:
    28 oktober 2013
    je mist ons echt wel.

goede reis verder
  12. Magda:
    1 november 2013
    Wat een geweldig verhaal weer! Super dat jullie ons zo mee laten genieten. We kijken al weer uit naar het volgende ...
    Heeeeeeel veeeeel plezier!!